Σύμφωνα με Πόρισμα της Επιθεώρηση Εργασίας Πειραιά και Δυτικής Αττικής επί σχετικής εργατικής διαφοράς κρίθηκε ότι η χωρίς προηγούμενη κρίση Υπηρεσιακού Συμβουλίου τοποθέτηση Προϊσταμένου Δ/νσης ως Προϊσταμένου Τμήματος με αποτέλεσμα τον υποβιβασμό του κατά δύο (2) ιεραρχικές βαθμίδες με ανάθεση στον εργαζόμενο καθηκόντων υποβαθμισμένων σε σπουδαιότητα και ευθύνη σε σχέση με την προηγούμενη θέση του, το αντικείμενο των οποίων κείται εκτός του επιστημονικού τομέα ειδίκευσής του, αλλά και του αντικειμένου της πρόσληψης και της σύμβασης εργασίας του, από την οποία προκλήθηκε υλική και ηθική βλάβη, συνιστά περίπτωση μονομερούς μεταβολής των όρων εργασίας μου η οποία λαμβάνει χώρα κατά κατάχρηση του διευθυντικού δικαιώματος, ακόμα και στην περίπτωση που με βάση την ερμηνεία του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της εταιρείας κριθεί ότι δεν αποκλείεται ανάθεση υποδεέστερων καθηκόντων σε αυτόν.
Ειδικότερα το Πόρισμα της Επιθεώρησης Εργασίας και Εργασιακών Σχέσεων Πειραιά και Δυτικής Αττικής λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά σύμφωνα με τα οποία «(…) Β. Στην επίδικη εργατική διαφορά ο προσφεύγων θεωρεί ότι με την από 10.7.2020 απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εργοδότριας υπέστη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων της εργασίας του καθώς από την θέση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης ………. (θέση την οποία κατείχε από το ……..) μετακινήθηκε σε αυτή του Προϊσταμένου του Τμήματος ………… Με αυτό τον τρόπο υπέστη μισθολογική – υλική ζημία από τον υποβιβασμό του κατά δύο βαθμίδες όσο και ηθική ζημία καθώς τα νέα του καθήκοντα δεν αντιστοιχούν με την επαγγελματική του εξειδίκευση ως …………… Προκλήθηκε συνεπώς σύμφωνα με τον εργαζόμενο μείωση του επαγγελματικού του κύρους ενώπιον των υπόλοιπων εργαζομένων της εταιρείας. Περαιτέρω, κατά το μισθωτό η υποβάθμισή του έλαβε χώρα χωρίς να ακολουθηθεί η προβλεπόμενη από τον Κανονισμό Προσωπικού της εργοδότριας διαδικασία από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, εξυπηρετώντας επιδιώξεις που δεν αφορούν το συμφέρον και την ενδεδειγμένη οργανωτική λειτουργία της εταιρίας αλλά άσχετες επιδιώξεις (κατά το μισθωτό η υποβάθμισή του παρουσιάζει χρονική και αιτιώδη συνάφεια με αναφορές του σε σχέση με δυσλειτουργίες που διαπίστωσε στον τομέα ευθύνης του. (…) Από την άλλη η εργοδότρια αρνείται τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος καθώς κατ’ αυτήν η μετακίνηση έλαβε χώρα σύμφωνα με τον Κανονισμό Προσωπικού της, κατά τον οποίο μάλιστα η απώλεια της θέσης ευθύνης δεν αποτελεί βλαπτική μεταβολή. Μάλιστα, η τοποθέτηση του ………. στην θέση Διευθυντή ………….. έγινε με ανάθεση καθηκόντων, ήταν προσωρινή και ισχύουσα μέχρι τις τακτικές κρίσεις του προσωπικού, ενώ η μετακίνησή του στη θέση του Προϊσταμένου του Τμήματος ………………. γνώμονα είχε την εξυπηρέτηση λειτουργικών αναγκών της εταιρείας κατά την ορθή άσκηση του διευθυντικού δικαιώματος. (…)» καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «Η υπηρεσία μας θεωρεί πως ακόμα και στην περίπτωση που με βάση την ερμηνεία του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της … ΑΕ κριθεί ότι δεν αποκλείεται ανάθεση υποδεέστερων καθηκόντων στον προσφεύγοντα, αυτός καθαυτός ο υποβιβασμός του, όταν μάλιστα δεν δικαιολογείται από λόγους που αφορούν το πρόσωπο του εργαζομένου (πλημμελής εκπλήρωση των καθηκόντων του, τέλεση πειθαρχικού παραπτώματος κλπ) ή από το καλώς νοούμενο συμφέρον της επιχείρησης, δύναται να εκληφθεί ως μονομερής μεταβολή κατά κατάχρηση του διευθυντικού δικαιώματος, όταν μάλιστα επιφέρει στον εργαζόμενο υλική και ηθική βλάβη. Προς αυτό συνηγορεί και η επί οκταετία άσκηση των καθηκόντων του κου …… ως Διευθυντή …….. υπό την εποπτεία διαφορετικών διοικήσεων, οπότε κατά τεκμήριο θεωρείται ότι ο προσφεύγων επέδειξε τουλάχιστον επάρκεια στην άσκηση των καθηκόντων του. Η δε υποβάθμισή του μετά την πάροδο μεγάλου χρονικού διαστήματος όπου αυτός άσκησε ανώτερα καθήκοντα συνεπάγεται για αυτόν μείωση του γοήτρου του απέναντι στους συναδέλφους του και στο κοινωνικό του περιβάλλον (ηθική βλάβη). Επίσης, η για μεγάλο χρονικό διάστημα επιλογή της διαδικασίας ανάθεσης καθηκόντων για την επιλογή προϊσταμένων αντί αυτής των θεσμοθετημένων τακτικών κρίσεων αποτελεί ευθύνη της εργοδότριας και δεν μπορεί να δικαιολογήσει την ανεξέλεγκτη άσκηση του εργοδοτικού της δικαιώματος. (…)».
Επιχειρούμε την αναγνώριση της διαφορετικότητας της Διαπολιτισμικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε σχέση με τη Γενική Παιδεία, έτσι ώστε να αναγνωριστούν τα επιπλέον προσόντα των εκπαιδευτικών αυτών από την Πολιτεία με τελικό στόχο την διακριτή διαδικασία απορρόφησης όσων εκπαιδευτικών ειδικεύονται στο ζήτημα αυτό.
Η εκπαίδευση και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, εκτός του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει στην ενσωμάτωση και την ομαλή ένταξη στην ελληνική κοινωνία και κουλτούρα (ειδικά των ανηλίκων) προσφύγων και μεταναστών, ανάγεται σε θεμελιώδες ατομικό και κοινωνικό δικαίωμα από ένα πλέγμα διατάξεων κανόνων υπερνομοθετικής ισχύος [Σύνταγμα, Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (και ΠΠΠ), Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και πλήθος Οδηγιών της Ε.Ε.] καθιερώνοντας ταυτόχρονα την υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει με θετικές ενέργειές της την καθολική και ανεμπόδιστη πρόσβαση και απόλαυση του δικαιώματος αυτού.
Ωστόσο διαπιστώνονται από διεθνείς και εγχώριους φορείς, μεταξύ των οποίων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ο Συνήγορος του Πολίτη, ο Συνήγορος του Παιδιού κ.ά. ποσοτικές και ποιοτικές ελλείψεις στην παρεχόμενη από την Πολιτεία εκπαίδευση σε παιδιά μεταναστών–προσφύγων. Οι ελλείψεις αυτές συνίστανται ιδίως στην απουσία ειδικών δομών εκπαίδευσης, που θα απευθύνονται αποκλειστικά σε μετανάστες – πρόσφυγες και στον ανεπαρκή αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού με σχετική εμπειρία και κατάλληλες δεξιότητες, αφού σύμφωνα με το συνήθως συμβαίνον την εκπαίδευση αυτής της ιδιαίτερης ομάδας μαθητών αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί δίχως την απαραίτητη εμπειρία, εξειδίκευση και επιμόρφωση, με αποτέλεσμα οι εν λόγω μαθητές να μην τυγχάνουν της ισότιμης και εξειδικευμένης μεταχείρισης σε σχέση με τους έλληνες μαθητές και τελικά να δυσκολεύονται δραματικά να ανταπεξέλθουν στις σχολικές απαιτήσεις, καθόσον δεν λαμβάνουν τα απαιτούμενα προς τούτο εφόδια.
Η παρεχόμενη από τα κράτη-μέλη εκπαίδευση οφείλει να παρέχεται εν τοις πράγμασι με προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες. Η υποχρέωση να εξασφαλίζεται η πραγματική ισότητα των ανήλικων μεταναστών και στους προσφύγων με τους έλληνες μαθητές μπορεί να διασφαλιστεί μόνο με την θέσπιση ειδικότερου πλαισίου το οποίο θα εξειδικεύει και θα βελτιώνει την ποιότητα του παρεχόμενου σε αυτούς εκπαιδευτικού έργου.
Όσοι/ες εκπαιδευτικοί διαθέτουν προσόντα εξειδικευμένα στη Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας) ώστε να συμμετάσχουν στις εξωδικαστικές ενέργειες για το ζήτημα.
Πενήντα εκπαιδευτικοί ειδικότητας ΠΕ 78 κοινωνικών επιστημόνων, διορισμένοι σε Λύκεια ανά την χώρα, ζητούν από την Διοικητική Δικαιοσύνη να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η από 15.6.20 απόφαση της υφυπουργού Παιδείας για το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων στα Λύκεια, με το οποίο, μεταξύ των άλλων, καταργούνται τα «Λατινικά».
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν να ακυρωθεί η από 15.6.20 απόφαση της υφυπουργού Παιδείας με την οποία καταρτίστηκε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου, κατά το μέρος που στην:
1) Α’ τάξη μειώνονται οι εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογίας)» από 3 ώρες σε 2,
2) Β’ τάξη καταργούνται από τη γενική παιδεία το μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» και από την ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών το μάθημα «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη, στο εξής Β.Α.Κ.Ε.) και
3) Γ’ τάξη καταργείται από την ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών το μάθημα «Κοινωνιολογία» (μεταβατικά, η κατάργηση του εν λόγω μαθήματος θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2021 – 2022).
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ζητούν την κατάργηση του από 6.2020 πρακτικού του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα η εισήγηση του προέδρου του για την «τροποποίηση εισήγησης σχετικά με τις επικείμενες αλλαγές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφορικά με τα ωρολόγια προγράμματα, κ.λπ.».
Οι εκπαιδευτικοί, δια του δικηγόρους τους Φώτη Χατζηφώτη, υποστηρίζουν ότι οι επίμαχη υπουργική απόφαση παραβιάζει
1) Το άρθρο 16 του Συντάγματος, στο μέτρο που δεν επιτυγχάνεται ο συνταγματικός σκοπός της καλλιέργειας δημοκρατικής – πολιτικής συνείδησης στους μαθητές,
2) Το Ενωσιακό Δίκαιο, ιδίως τα άρθρα 2 και 3 της ΣΕΕ και το άρθρο 165 της ΣΛΕΕ, στο μέτρο που δεν προωθείται ο Ενωσιακός σκοπός της διαμόρφωσης ενεργών πολιτών,
3) Το άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος,
4) Το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος, στο μέτρο που το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα αντικαθιστά από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα την «Κοινωνιολογία» με τα «Λατινικά» και
5) Την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου.
Ειδικότερα, υποστηρίζεται ότι με την εν λόγω υπουργική απόφαση παραβιάζεται το άρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος, στο μέτρο που με το προσβαλλόμενο ωρολόγιο πρόγραμμα δεν επιτυγχάνεται ο συνταγματικός σκοπός της καλλιέργειας δημοκρατικής – πολιτικής συνείδησης στους μαθητές, καθόσον, με την απουσία μαθημάτων κοινωνικών επιστημών, το σχολείο δεν μπορεί να επιτύχει τη διαμόρφωση ελεύθερων και υπεύθυνων, ενεργών πολιτών.
πηγή dikastiko.gr
Μετά την έκδοση των προσωρινών πινάκων των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 στις 06/08/2020 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 46/24-12-2019 και ΦΕΚ 5/26-2-20 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) και επειδή δεκάδες εκπαιδευτικοί ρωτούν τι προβλέπει ο νόμος για την προσβολή τους και παρά την εκδικασθείσα υπόθεση κατά της Προκήρυξης στο ΣτΕ και επειδή επίκειται η τοποθέτηση των αναπληρωτών πριν εκδοθούν οι αποφάσεις από το ΣτΕ, πράγμα που θα αποτελέσει τετελεσμένο γεγονός, ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:
Α) Αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής κατά των προσωρινών πινάκων (1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019).
Η έκδοση των προσωρινών πινάκων συνεπάγεται προφανή βλάβη, την οποία υφίστανται οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί, όπως για παράδειγμα η χειροτέρευση της σειράς κατάταξης, η οποία οδηγεί στον αποκλεισμό από την τοποθέτηση ως αναπληρωτών ή από την θέση της πρώτης επιλογής.Με την προσβολή της Προκήρυξης από το γραφείο μας ενώπιον του ΣτΕ (επί της οποίας αναμένεται η έκδοση απόφασης) δεν ήταν δυνατή η λήψη ασφαλιστικών μέτρων, ενώ στην παρούσα διαδικασία, παρά τις όποιες δυσκολίες παρουσιάζει το εγχείρημα και επειδή πρόκειται για ατομικές πράξεις και ατομικές παραλείψεις, μπορεί να ζητηθεί η ακύρωση του πίνακα ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, μόνο κατά το μέρος που αφορά στην παράλειψη συμμετεχόντων. Επίσης, λόγω προφανούς αντισυνταγματικότητας και σε συνδυασμό με τις αποφάσεις του ΣτΕ που έχουν ήδη εκδοθεί, εξαιτίας της υπερβολικής μοριοδότησης της προϋπηρεσίας, θα μπορούσε να ζητηθεί αναστολή κατά των προσωρινών πινάκων, στο μέτρο που παραλείπονται εκπαιδευτικοί λόγω της υπέρ το δέον μοριοδότησης της προϋπηρεσίας. Και τούτο διότι οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν εκδίδονται σύντομα, ώστε να προλάβουν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών και έτσι ο μόνος τρόπος θεωρητικά να ληφθεί κάποιο μέτρο είναι η αίτηση ακυρώσεως κατά του προσωρινού πίνακα και η αίτηση αναστολής (ασφαλιστικά μέτρα), παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει το εγχείρημα. Δηλαδή, πρόκειται για ατομική έκφραση παραπόνου, στο μέτρο που δεν τοποθετούμαστε ή και δυσχεραίνεται ακόμα περισσότερο η κατάστασή μας. Θα μπορούσε και να ασκηθεί μόνο η αίτηση ακυρώσεως ή και τα δύο μαζί. Διευκρινίζεται ότι προκειμένου να ασκηθεί αίτηση αναστολής είναι απαραίτητη η αίτηση ακυρώσεως.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στις Προκηρύξεις 1ΓΕ/2019 και 2ΓΕ/2019 και επιθυμούν να συμμετάσχουν στις ανωτέρω διαδικασίες μπορούν να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), ώστε στην συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.
Εάν πρόκειται για τελείως εξατομικευμένες υποθέσεις με ιδιαίτερο ιστορικό, τότε θα γίνουν ατομικές αιτήσεις ακύρωσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. Το κόστος για την άσκηση αίτησης ακύρωσης κατά των προσωρινών πινάκων η οποία θα αφορά σε ειδικότερους λόγους (π.χ. παράβολο, συνάφεια) θα συμφωνηθεί κατόπιν επικοινωνίας του ενδιαφερόμενου μέσω e-mail με το γραφείο μας, στο οποίο θα ενσωματώνεται και ένα σύντομο ιστορικό του ζητήματος του, ώστε να σχηματιστούν ομάδες για ομαδικές προσφυγές.
Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζουμε ότι τυπικά σφάλματα των πινάκων της Προκήρυξης 2ΓΕ/2019 (για παράδειγμα μη συνυπολογισμός μορίων κάποιων ακαδημαϊκών προσόντων, μη επιλογή ηλεκτρονικού πεδίου κλπ, μη προσμέτρηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας παρασχεθείσας στα ιδιωτικά σχολεία, ζητήματα με την κατάθεση παραβόλου κ.ά.) μπορούν να προσβληθούν με την υποβολή ένστασης ενώπιον του ΑΣΕΠ.
Οι ενστάσεις για ειδικότερα θέματα μπορούν να κινούνται παράλληλα με τις ως άνω προσφυγές και εφόσον κάποιος πιστεύει ότι το ζήτημά του θα λυνόταν διοικητικά, ώστε να αποφύγει την δικαστική διαδικασία. Οι διατάξεις της Προκήρυξης προβλέπουν άσκηση ενστάσεως μέσα σε προθεσμία 10 ημερών από την επομένη της καταχώρισης των πινάκων, μήπως και με την ένσταση αυτή διορθωθεί το σφάλμα ώστε να αποφύγει ο υποψήφιος την δικαστική προσφυγή. Η προθεσμία άσκησης των ενστάσεων ξεκίνησε την Παρασκευή, 7 Αυγούστου 2020 και λήγει την Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2020 και ώρα 14:00.
Το γραφείο μας μπορεί να αναλάβει την σύνταξή των ενστάσεων με νομικό περιεχόμενο και εν είδει δικογράφου, οι οποίες στην συνέχεια θα αποσταλούν στους ενδιαφερόμενους, ώστε να κατατεθούν ηλεκτρονικά από κάθε εκπαιδευτικό ατομικά, σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες του ΑΣΕΠ. Όσοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην Προκήρυξη 2ΓΕ/2019 και ενδιαφέρονται, μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους καθώς και ένα σύντομο ιστορικό του ζητήματος που τους αφορά (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), ώστε να αναλάβουμε την σύνταξη της ένστασής τους.
Το γραφείο μας μπορεί να αναλάβει την σύνταξή των ενστάσεων με νομικό περιεχόμενο και εν είδει δικογράφου, οι οποίες στην συνέχεια θα αποσταλούν στους ενδιαφερόμενους, ώστε να κατατεθούν ηλεκτρονικά από κάθε εκπαιδευτικό ατομικά, σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες του ΑΣΕΠ.
Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους καθώς και ένα σύντομο ιστορικό του ζητήματος που τους αφορά (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), ώστε να αναλάβουμε την σύνταξη της ένστασής τους ή ακόμα και την απευθείας προσφυγή στο διοικητικό δικαστήριο, ώστε στην συνέχεια να προτείνουμε συγκεκριμένα τον τρόπο συνεργασίας.
Επανεκδόθηκαν στο ορθό οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης και απορριπτέων των κλάδων ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ της Προκήρυξης 1ΓΕ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 45/24-12-2019 και ΦΕΚ 1/24-1-2020 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) στις 09.07.2020. Κατά συνέπεια, η προθεσμία για την υποβολή ενστάσεων κατά των επανεκδοθέντων στο ορθό προσωρινών πινάκων κατάταξης παρατείνεται, αποκλειστικά για τους υποψηφίους των κλάδων ΠΕ60 ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ, έως και την Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020 και ώρα 14:00.
Επισημαίνεται ότι η διόρθωση των πολλαπλών σφαλμάτων που εντοπίζονται στους πίνακες αυτούς (όπως χαρακτηριστικά ο μη συνυπολογισμός μορίων κάποιων ακαδημαϊκών προσόντων, μη επιλογής ηλεκτρονικού πεδίου κλπ, μη προσμέτρηση της εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας παρασχεθείσας στα ιδιωτικά σχολεία κ.ά ) καθίσταται επιβεβλημένη στο παρόν στάδιο, εν όψει της ενδεχόμενης στελέχωσης των σχολείων από το Σεπτέμβριο με προσωρινούς αναπληρωτές από τους πίνακες αυτούς (παρά τα όποια ζητήματα νομιμότητας τυχόν εγείρονται).
Το γραφείο μας μπορεί να αναλάβει την σύνταξή των ενστάσεων με νομικό περιεχόμενο και εν είδει δικογράφου, οι οποίες στην συνέχεια θα αποσταλούν στους ενδιαφερόμενους, ώστε να κατατεθούν ηλεκτρονικά από κάθε εκπαιδευτικό ατομικά, σύμφωνα με τις αναλυτικές οδηγίες του ΑΣΕΠ.
Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους καθώς και ένα σύντομο ιστορικό του ζητήματος που τους αφορά (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας), ώστε να αναλάβουμε την σύνταξη της ένστασής τους.