22575
post-template-default,single,single-post,postid-22575,single-format-standard,stockholm-core-2.4.4,select-child-theme-ver-1.0,select-theme-ver-9.10,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_menu_,qode-wpml-enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-7.8,vc_responsive

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Επιχειρούμε την αναγνώριση της διαφορετικότητας της Διαπολιτισμικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, σε σχέση με τη Γενική Παιδεία, έτσι ώστε να αναγνωριστούν τα επιπλέον προσόντα των εκπαιδευτικών αυτών από την Πολιτεία με τελικό στόχο την διακριτή διαδικασία απορρόφησης όσων εκπαιδευτικών ειδικεύονται στο ζήτημα αυτό.

Η εκπαίδευση και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, εκτός του καταλυτικού ρόλου που διαδραματίζει στην ενσωμάτωση και την ομαλή ένταξη στην ελληνική κοινωνία και κουλτούρα (ειδικά των ανηλίκων) προσφύγων και μεταναστών, ανάγεται σε θεμελιώδες ατομικό και κοινωνικό δικαίωμα από ένα πλέγμα διατάξεων κανόνων υπερνομοθετικής ισχύος [Σύνταγμα, Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (και ΠΠΠ), Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και πλήθος Οδηγιών της Ε.Ε.]  καθιερώνοντας ταυτόχρονα την υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίσει με θετικές ενέργειές της την καθολική και ανεμπόδιστη πρόσβαση και απόλαυση του δικαιώματος αυτού.

Ωστόσο διαπιστώνονται από διεθνείς και εγχώριους φορείς, μεταξύ των οποίων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ο Συνήγορος του Πολίτη, ο Συνήγορος του Παιδιού κ.ά. ποσοτικές και ποιοτικές ελλείψεις στην παρεχόμενη από την Πολιτεία εκπαίδευση σε παιδιά μεταναστών–προσφύγων. Οι ελλείψεις αυτές συνίστανται ιδίως στην απουσία ειδικών δομών εκπαίδευσης, που θα απευθύνονται αποκλειστικά σε μετανάστες – πρόσφυγες και στον ανεπαρκή αριθμό εκπαιδευτικού προσωπικού με σχετική εμπειρία και κατάλληλες δεξιότητες, αφού σύμφωνα με το συνήθως συμβαίνον την εκπαίδευση αυτής της ιδιαίτερης ομάδας μαθητών αναλαμβάνουν εκπαιδευτικοί δίχως την απαραίτητη εμπειρία, εξειδίκευση και επιμόρφωση, με αποτέλεσμα οι εν λόγω μαθητές να μην τυγχάνουν της ισότιμης και εξειδικευμένης μεταχείρισης σε σχέση με τους έλληνες μαθητές και τελικά να δυσκολεύονται δραματικά να ανταπεξέλθουν στις σχολικές απαιτήσεις, καθόσον δεν λαμβάνουν τα απαιτούμενα προς τούτο εφόδια.

Η παρεχόμενη από τα κράτη-μέλη εκπαίδευση οφείλει να παρέχεται εν τοις πράγμασι με προϋποθέσεις ανάλογες με αυτές που ισχύουν για τους Έλληνες πολίτες. Η υποχρέωση να εξασφαλίζεται η πραγματική ισότητα των ανήλικων μεταναστών και στους προσφύγων με τους έλληνες μαθητές μπορεί να  διασφαλιστεί μόνο με την θέσπιση ειδικότερου πλαισίου το οποίο θα εξειδικεύει και θα βελτιώνει την ποιότητα του παρεχόμενου σε αυτούς εκπαιδευτικού έργου.

Όσοι/ες  εκπαιδευτικοί διαθέτουν προσόντα εξειδικευμένα στη Διαπολιτισμική Αγωγή και Εκπαίδευση μπορούν να αποστείλουν στο γραφείο μας τα πλήρη στοιχεία τους (e-mail: fhatzifotis@gmail.com, info@hatzifotis.gr ή συμπληρώνοντας τη φόρμα επικοινωνίας) ώστε να συμμετάσχουν στις εξωδικαστικές ενέργειες για το ζήτημα.